Konzerváló és esztétikai fogászat

A konzerváló fogászat a fogászat egyik fontos területe, minden olyan kezelést ide sorolhatunk, ami a fogak egészségének megőrzését szolgálja.

Az esztétikai fogászat pedig azok számára ad lehetőséget, akiknek nincs foghiányuk, viszont új mosolyra vágynak.

Konzerváló fogászat

Ultrahangos fogkőeltávolítás: Étkezés közben az ételmaradék lerakódhat a fogak felszínén, lepedék réteget, vagyis plakkot képezve. A lepedék egy ideig még fogkefével eltávolítható, azonban a nem megfelelő tisztítás következtében, és a nyálban található ásványi anyagok hatására, a lepedékréteg kikristályosodik, elmeszesedik. Így alakul ki a fogkő. A fogkövet fogmosással már nem lehet eltávolítani, csak szakember tudja megfelelően letisztítani.
Kezelés menete
Az ultrahangos fogkőeltávolítást egy erre a célra kifejlesztett, ultrahangos depurátorral végezzük. A fogkőeltávolítást követően lepolírozzuk a fogakat, amitől csillogóbbak és ellenállóbbak lesznek a lepedékkel szemben. A beavatkozás teljesen fájdalommentes, a fogzománc nem sérül, viszont az elszíneződések az elérhetetlen helyekről is eltűnnek.
Fogtömés: A fogszuvasodás manapság népbetegségnek számít. A konzerváló fogászat feladata, hogy a szuvasodás okozta károkat, a fog sérült részeinek eltávolításával és pótlásával, helyreállítsa. A lyukas fog helyreállítására megfelelő megoldás, a fogtömés. Az esztétikus tömés helyi érzéstelenítésben, fájdalommentesen történik. Leggyakoribb fajtája a kompozit, vagyis fényre kötő tömés, melynek színe úgy kerül kialakításra, hogy az a foghoz leginkább hasonlítson. A kompozit tömések kis és közepes méretű fogszuvasodás kezelésére alkalmasak.
Gyökérkezelés: Gyökérkezelésre akkor van szükség, ha a fog beidegzése illetve vérellátása gyulladás, szuvasodás, a fogcsonk előkészítése közben, vagy baleset következtében sérül. Az el nem múló fogfájdalom, a fogbélgyulladás összetéveszthetetlen jele lehet. Ha hideg -melegre érzékennyé válnak a fogai, lüktető, erős fájdalom, feszítő érzés, vagy evés közben ráharapási érzékenység jelentkezik, forduljon Kezelőorvosunkhoz!
Inlay, Onlay, Overlay (fogbetétek): Ha a fogakból a szuvasodás miatt túl nagy rész hiányzik, és hagyományos töméssel nem tudjuk kialakítani a fogfelszíneket, betétek készítését javasoljuk. A szuvasodás és a foganyag vesztés mértékétől függ, hogy mekkora betét kerül a fogba.
  • Inlay – a fog középső rágófelületét fedi be
  • Onlay – a felső rágófelszínt egészíti ki, barázdafedéssel
  • Overlay - a fog teljes felületét befedi
Hogyan készülnek a fogbetétek?
  1. Helyi érzéstelenítést követően eltávolítjuk a fog szuvas részeit, és kialakítjuk a fogbetét helyét képező üreget
  2. Lenyomat készül az előkészített fogról, ami alapján egy fogtechnikai laborban elkészül a tökéletesen záródó fogbetét
  3. Kezelőorvosa bepróbálja az elkészült fogbetétet, és beragasztja a fogba

Esztétikai fogászat

Rendelői fogfehérítés: A rendelőben végzett fogfehérítést akkor érdemes választani, ha rövidebb idő alatt szeretnénk látványos hatást elérni, vagy az elszíneződés oka ezt megkívánja. Ahhoz, hogy a fogfehérítő gél (ami általában magasabb koncentrációjú, mint az otthoni alkalmazásra használatosak) hatékonyabb legyen, aktiválni kell egy LED lámpával. A fogfehérítést minden esetben meglelőzi egy fogkőeltávolítás.
E-max héj: Ha fogainak kisebb esztétikai – formai hibája, vagy elszíneződése van, E-max héjakkal fájdalommentesen tökéletessé varázsoljuk mosolyát! Ahhoz, hogy a héjakat a fogak felszínére ragaszthassuk, minimálisan szükséges a fogzománcból lecsiszolni, ami általában 0,2-0,5 millimétert jelent. A héjak kontaklencse-vékonyak és egy speciális kerámiából készíti el a fogászati labor a páciens kívánságai alapján.

Szeretne javítani mosolyán? Kérjen konzultációra időpontot vagy keressen minket kérdéseivel!

KAPCSOLAT